În cel mai bogat și mai organizat oraș al Germaniei, Hamburg, există un cartier a cărui faimă a răzbătut dincolo de granițele marelui port: St. Pauli. A fost - și probabil că mai este încă - un soi de "capitală" europeană a prostituției, a show-urilor porno, a traficului de droguri și a contrabandei în general. Emblema cartierului rămâne, însă, sexul, practicat în cele mai variate formule care pot să producă bani. Este o afacere de zeci și zeci de milioane de mărci pe zi, derulată în spiritul ce caracterizează Germania: ordine și disciplina. Curvele de stradă te trag de mânecă, sub privirile vigilente ale polițiștilor, fără a insista dacă dai semne că nu ești interesat. Insistența dăunează afacerii iar turiștii constituie principala sursă de venituri a cartierului, unde totul se desfășoară sub semnul clasic al stăpânului-client. Până și rarele încăierări dintre pești și traficanți seamănă a spectacole regizate tocmai pentru a da fiori de autenticitate celor care se aventurează în zonă. Culmea organizării o constituie "muzeul" de pe o straduță paralelă cu Reppersban-ul (artera principală), barată de un cap și la altul cu panouri ce nu permit priviri discrete: de-o parte și de alta, câteva zeci de vitrine în care este expusă - în carne și oase - "marfa": fete, în neglijeuri sau doar în sutien și chiloți, sub o lumină difuză, prezentând discret oferta pe care sunt în măsură să o și negocieze! Nu duc lipsă de clienți "serioși" - dovadă șirurile de BMW-uri sau de Mercedes-uri de la garajul din apropiere - și-și fac meseria supravegheate atent de medici ("tranzacția" e însoțită de documentul "la zi") sau de "bodyguarzii" plasați în puncte de observție care ă nu inhibe clientela. Pentru cei care obișnuiesc să asemene politica cu prostituția, exemplul anterior poate oferi câteva calități în legătură cu care prima se poate inspira de la cea de-a doua: practicarea ei în zone protejate și delimitate, transparentă, negocierea liberă a prețului și prestația fără cusur. Spre deosebire de St.Pauli, în politică clientul care-și satisface nevoia aproape fiziologică de a alege, o dată la patru ani, este net dezavantajat: nu vede prea bine "marfa", nu i se spune prețul decât când i se golesc buzunarele, iar când se dezmeticește constată că a fost tras pe sfoară: i s-a luat toți banii și i s-a dat cel mult o boală molipsitoare: sila de politică, în care nu mai este în stare să vadă altceva decât o curvă. |