Terenul preferat al tuturor experimentelor științifice, atâta timp cât nu sunt efectuate inițial, pe animale rămâne, în ultimii zece-unsprezece ani învățământul. Miniștrii care s-au perindat pe la cârma acestuia, începând cu dl Șora și terminând cu dna Andronescu s-au dovedit a fi extrem de creativi,neezitând în luarea celor mai hazardate decizii. Dacă dl Șora a fost primul ministru care a cedat presiunilor părintești și a deschis larg ușile școlii pentru toți cei nedreptățiți de mediile cu zecimale complicate, d-na Andronescu a zăpăcit poporul cu calculatorul: desființând odioasa admitere în liceu, dânsa a dat piept, haiducește, cu hackerii, demonstrând astfel superioritatea doctrinei social-democrate asupra oricărei alte doctrine. Zăpăceala creată prin distribuirea centralizată a absolvenților de școală generală, este doar aparentă. În fond, ea nu urmărește altceva decât să șteargă diferențele dintre licee și școli profesionale demonstrând că un elev cu media 8 poate face față cu succes oricărei meserii. E drept că unii părinți, stupizi în dragostea lor părintească, nu înțeleg de loc chestia asta și se strâng ciopor în fața ministerului, protestând în van. Doamna ministru este inflexibilă și spune clar: legea e lege! Asta e. La anu' o să fie, probabil, alta. Asta e acum, și cu ea defilăm. Defilează, bietul învățământ românesc, cu toate inovațiile miniștrilor săi. Cu examene sau fără, cu manuale alternative, fără manuale, cu profesori fără diplome sau fără profesori (ca-n Harghita și Covasna, unde profesorii de română sunt deja o specie pe cale de dispariție) cu învățământ particular la concurență de taxe cu cel de stat, cu învățământ la mică, foarte mică distanță, și așa mai departe. Un învățământ buimac de experimente, într-o țară buimăcită de tranziție. |