Era cât pe ce ca autostrada București-Pitești, mândria administrării democrate a ministerului Transporturilor să scape cu fața curată. Dacă nu dădea din ceruri ninsoarea și înghetul de la sfârșit de februarie - când nimeni nu le mai aștepta - șoseaua ar fi rezistat, poate, până la iarna viitoare. N-a fost să fie, riduri pronunțate și porțiuni mai jupuite ne-au reamintit că drumurile României sunt de zeci de ani, aceleași: arătoase la inaugurare și proaste la folosință. "Reabilitarea" drumurilor naționale, cu fonduri internaționale și cu antreprenori diverși a fost acțiunea de forță a mandatului lui Traian Băsescu, mandat lăsat moștenire simpaticei Anca Boagiu. Nu întâmplător.Căpitanul Traian este un tip inteligent și cu fler. El știe foarte bine pe ce butoane să apese ca să obțină maximum de profit mediatic cu minimum de efort material. Și să arate că el este cel care poate, face și drege. Acesta a fost, de fapt, trucul pe care PD-ul l-a folosit în Coaliție pentru a se distanța de păguboșii lor aliați: "noi suntem cei care facem Reforma! Dar suntem singuri, nu ne putem baza pe ceilalți!" Sloganul a ținut doar în cazul lui Băsescu, cel care a și profitat rapid pentru a se instala la cârma primăriei Capitalei, despre care a intuit că este o bună trambulină de lansare dacă e folosită cu inteligență. Ceea ce s-a și întâmplat. Continuând să apese pe butoanele eficienței mediatice - tarabagii, câini, competențe centrale - și-a consolidat o platformă care face din el principalul candidat la președinția partidului la Congresul din Mai. S-ar putea să intervină o mică dificultate: să se ia glazura de pe "opera" de bază: șoselele. "Accidentarea" autostrăzii este posibil să fie urmată și de alte "victime", inaugurate cu mare tam-tam de către cuplul Băsescu-Boagiu. Atunci va începe să scapete și aura de personaj eficient și imaculat a primarului pentru că, o știe oricine, o gaură în asfalt reprezintă locul unde au fost îngropați niște bani... |