După toate bazaconiile care au fost puse în mișcare până acum pe bani gre, a venit rândul unei noi relansări a "brandului de țară". Autor - bineînțeles ministrul și al Turismului, dna Elena Udrea.
Ziele trecute, pe când sinistrații își plângeau neamurile și casele luate de ape, doamna Udrea introducea o notă de diversivitate în demersurile guvernamentale, adăstând pe la Satul Mare, împodobită în straie oșenești și lansând un nou brand de țară pentru România. Din rațiuni care-mi scapă, acesta se înnoiește în fiecare an și nu vreau să mă gândesc că motivul ar consta în plata drepturilor celor care-și muncesc creierul să-l imagineze. Până la urmă, cred că adevăratul brand de țară care se impune practic în acest fel, ar putea fi: Țara schimbării! O țară în care totul se schimbă, de la o zi la alta: compoziția Parlamentului prin dezertări dintr-un partid și înscrieri în altul; conducerea deconcentratelor (unde și acum funcționează concomitent câte trei directori), peisajul - pe unde trec apele nărăvașe scurse de pe versanți despăduriți prin retrocedări sau furturi sadea; compoziția scocială - prin plecarea omului care nu mai găsește de lucru, la muncă în străinătate, și întoarceare romilor și infractorilor de pe unde s-au oploșit în ultimii ani. Sau, pur și simplu, a legislației care dă agenților economici prilejul să afle ce le-a mai trecut, peste noapte, prin cap, celor de la fisc.
Este o mai veche obsesie a guvernanților noștri că România ar fi un soi de paradis neînscris pe hărți și că trebuie să-i momească pe amatorii de pitoresc și de distracții prin fel de fel de acțiuni festive, menite să le deschidă ochii. Dar, de fapt, turiștii străini nu vin în România pentru că n-au de ce: peisaje frumoase găsesc oriunde, condiții mai bune de cazare și de transport - mai peste tot, opțiuni de petrecere a timpului liber - ioc! Peste toate tronează prețuri care n-au nicio legătură cu realitatea economică și o buimăceală totală ce face din incoerență principala direcție de acțiune. Este al treilea an în care doamna Udrea dansează "Perinița" pe la târguri, călărește calul sau bicicleta, își bagă picioarele în apa mării sau cântă laolaltă cu cine se nimerește pe la evenimente și toate aste nu duc la nimic. Ba, culmea, ahtiați după turiști străini ne trezim că-i pierdem și pe ai noștri, care n-au nevoie de strategii sau branduri atractive pentru a se convinge că bulgarii știu să facă turism mai bine decât noi.
Cred, până la urmă, că principala piedică în cale propășirii turismului românesc o reprezintă chiar acest fantomatic brand de țară (România a devenit atât de complexă că nu mai poate fi definită) și - cu scuzele de rigoare, - chiar doamna Udrea, cu strădania sa sterilă și ieftin populistă.
P.S.
Poate că ar fi mai de succes promovarea unor programe de timpul: "Pe urmele inundaților: dezastru și teroare!"; "Munții golași ai României și hoții de lemne"; "Raliul gropilor din drumurile naționale"; "Cu vagonul de dormit de la București la Brașov" sau "Misterele Bucureștiului: centrul istoric și pericolele din subsoluri"...